İstanbul Modern'de Manga'yı Keşfet...



Ekim 2010...

Gittim, gezdim, beğendim...

Naruto ve ben... Naruto kolajina dikkat, yüzlerce manga karakterinden oluşuyor...




One Piece ve pek çok çizgiroman aktivitesine yanımda sürüklediğim, bu konuda sorun çıkarmak ne kelime, bana destek olan eşim...




Yine One Piece...




Resmin ayrıntısına girersek...







Bleach...






Reborn...




Dragon Ball...





Death Note...




Ve bir efsane... Tsubasa...



'Manga’yı Keşfet' organizasyonuyla ilgili olarak dikkatimi çeken, sergiyi gezenlerin oldukça genç bir kitle olduğuydu. 12 – 20 yaş arası olduklarini düşündüğüm yaklaşık 60 - 70 kişiyle birlikte dolaştım sergi alanını. Fransız Kültür’de ara sıra yapılan çizgiroman sergilerine kıyasla 60 -70 kişi oldukça iyi bir rakam bana kalırsa... Benden yaşlı olan sadece birkaç kişi vardı ki her ne kadar çizimlerle ilgili görünseler de çocuklarına eşlik eder pozisyondaydılar sanki...

Bir diğer güzel nokta, bayanların sayısının neredeyse beyler kadar olmasıydı ki erkek egemen çizgiroman alemi için bu durumu sevindirici bulduğumu itiraf etmeliyim...

Organizasyon ile ilgili bir başka güzellik ise ziyaretçilere verilen Manga’yı Keşfet kitapçığıydı. Shonen Jump ile ilgili bilgilerle başlayan kitapçık bir de manga (One Piece) içeriyor. Organizasyonun bu jesti çok hoşuma gitti... Bu arada haftalık yayınlanan Shonen Jump’ın 450 – 500 sayfalık bir manga dergisi olduğunu ve 3.000.000 (üç milyon!!!) adet satıldığını okuyunca aklım hayalim havsalam almadı bunu...

Dudak uçuklatan bir rakam daha vereyim : One Piece'in son cildi Japonya'da 3,2 milyon adet satmış. Toplamdaki tirajı ise 190 milyona ulaşmış...

Bizdeki manga yayıncılığının ve satış adetlerinin çok da parlak bir durumda olmadığını biliyorum ama belki iyi bir mangayla yola çıkılsa durum farklı olacak!

Bu genç kitle bana umut veriyor...


Not : Bu yazı www.altinmadalyon.com sitesinde tarafımca kaleme alınmış 'Manga'yı Keşfet' sergi izlenimlerinden serbestçe derlenmiştir.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mutantın Alpha’sı, Gamma’sı, Omega’sı...

Nils Holgersson ve Morton: Sapasağlam Bir Çocukluk Nostaljisi...

Clone...