Conan ve Romantizm


‘O kadar güzelsin ki neredeyse ne dediğini merak edeceğim kadın...’ ya da ‘Kimmerya'da sizin gibi dövüşen savaşçılarımız vardı. Biz onlara karı diyorduk...’ gibi kadını yücelten sözleriyle ve ‘Bu gece yatağımı ısıtacaksın kadın...’ diyerek omzuna çuval modeli attığı hatunu kuytulara götürme ritüeliyle erkekliğin kitabını taa Hiborya Çağı’nda yazmış Conan’ın beni şaşırtan bir paneli...



‘Kayıp Hayaletler Mezarı’ isimli hikayede (Conan Aylık Yeni Maceralar Dizisi 157 – Alfa Yayınları) yeralan bu panelde, Vali Antagonides’in gözde cariyesi Syreena’yı ayartan Kimmeryalı maço, kollarına aldığı hatun kişiye CANIM derken benim de kendisine hayretle bakmama neden oluyor...

Conan’ın dudaklarından canım şeklinde bir kelimenin çıkması, Tatar Ramazan’ın ‘Nar çiçeğim, papatyam’ diye kur yaparken bir yandan da ‘Fikrimin İnce Gülü’nün sözlerini mırıldanması gibi olağanüstü bir durum!

Talihsiz bir çeviri olmuş. Romantik tatlar barındıran bu tarz bizim barbara hiç yakışmamış...


Yorumlar

  1. Cevabını forumda verdim efendim :)
    http://altinmadalyon.com/altin/index.php/topic,4254.new.html#new

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten sana pastı bu sayın kalidor :)

      Yakında yeni bomba Conan dosyalarımla geliyorum...

      Sil
    2. Yaşanmışlıkları unutmamak lazım; Forum çöker, iletiler kaybolur, moderatörün teki kazara siler :) vs. Bence bloga da girseydin...

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mutantın Alpha’sı, Gamma’sı, Omega’sı...

Nils Holgersson ve Morton: Sapasağlam Bir Çocukluk Nostaljisi...

Clone...