İlk Temas...


Çizgiroman sevdalısı olduğumu bilen dostlarım ara ara sorar ‘bu işe nasıl bulaştın, ilk okuduğun çizgiroman neydi?’ vesaire diye. Yanıtlayayım...

Asteriks - Galya Kalkanı - Kervan Yayınları


Çizgiroman kesinlikle ilk aşkımdı...

Tam hatırlayamıyorum, ya okula başlamak üzereyim ya da okumayı yeni yeni söküyorum, bir ziyaretimiz sırasında amcam bana bir Asteriks albümü hediye etti. Ama ne Asteriks! Kervan Yayınları’ndan çıkan, Halit Kıvanç’ın çevirisini yaptığı, kalın kapaklı, renkli, güzel mi güzel bir kitap. Tabi o zamanlar sadece çizim odaklıyım. İşin Kervan Yayınları kısmıyla, Goscinny’nin dehasıyla, Uderzo’nun stiliyle çizgiroman kültürü babında ilgilenmiyorum, çevirmen aslında Halit Kıvanç değilmiş de ismini kullanmışlar, yok yok oymuş mevzuları umurumda değil. Hatta Akvaryum ve Toplantıyum garnizonlarındaki kelime oyunlarını bile fark edebilecek durumda değilim. Benim için varsa yoksa o yuvarlak, koca burunlu, sevimli karakterler, Asteriks, o zamanki (ve hep hatırlamak istediğim) adıyla Hopdediks, Dertsiziks, Toptoriks, Hokuspokus... Ezik Sezar ve artık dayak arsızı olmuş Romalı askerler...

Böyle bir albümün albenisine o yaşlardaki bir çocuğun kapılmaması mümkün değil!

Nitekim öyle de oldu. Bu ilk temas onyıllar sürecek bir ilişki ortaya çıkardı...

Amcam bana Asteriks vermeye devam etti, ben de bunları biriktirmeye ve yanlarına diğerlerini eklemeye. O günlerden fazla çizgiromanım kalmamıştır ama her biri onlarca defa okunmuş o Asteriks’ler hala durur çizgiroman kitaplığımda...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mutantın Alpha’sı, Gamma’sı, Omega’sı...

Nils Holgersson ve Morton: Sapasağlam Bir Çocukluk Nostaljisi...

Clone...