Superman Bıyık Bıraksaydı...



Galiba onbeş yaşındaydım...

Okuldan dönmüş, evde televizyonun cenderesinde kimbilir hangi anlamsız yapımı seyrediyordum. Derken zil çaldı. Kapıyı açtığımda karşımda biri duruyordu; hem çok tanıdık, hem bir o kadar yabancı...

O sabah benimle yaşıt bıyıklarına veda etmiş olan babamdı bu yabancı... Benimle yaşıt diyorum çünkü ben doğduğumda babam askerliğini yapıyormuş. Bıyığa bu zorunlu mola sonrasında da bir daha kesmemiş onları, gururla taşımış...

Artık ne olduysa, bıyıkların tukaka olarak gösterilmeye başlandığı, ‘bıyıksız erkek makbul erkek’ propagandasının yapıldığı o dönemde vazgeçti bu hazinesinden. Sonrasında da bir daha hiç bırakmadı...

Tabii bayağı da bir vakit aldı evdeki bu yeni adama alışmak... Yüzüne baktığımda gözlerim o hep kılla dolu olmasına alıştığım boşluğa takılıp kalıyordu...

Bu kıyımdan seneler sonra bir vakit Altın Madalyon’da ‘bıyıklı çizgi karakterler’ üzerine konuşup, gülüşürken babamla ilgili bu anım ve saçma bir fikir geldi aklıma...

Dedim ki kendi kendime ‘Orijinal bıyıklı çizgi karakterler iyi hoş tamam da peki kahramanlarımız bıyık bıraksaydı ne olurdu, kimlere benzerlerdi acaba?’

Bunun üzerine elimdeki sınırlı olanaklarla bıyıklar kondurmaya başladım o çok sevdiğimiz kahramanlarımıza...

Alın size iki Clark; Clark Kent ve Clark Gable...



Bu da bıyıklı Mister No ve Tarık Akan benzerliği, özellikle de gözler...





Yorumlar

  1. Selam Pizagor, şahane eşleştirme olmuş! Hem yazıya hem fotoğraflara bayıldım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim sevgili Hayal Kahvem...

      Aslında aklımda bir soru daha var ama onunla ilgili çalışma yapmam pek mümkün değil... Konuyla ilgili olarak aklıma ilk gelen örnek Thor oldu. Takipçileri bilirler, Thor'un sinekkaydı tıraştan vazgeçip sakal bıraktığı bir dönem vardır. Dikkatinizi çekiyorum sadece bıyık değil illaki sakal... Yazar çizer tayfası şekilsel bir değişikliğe gidecekse neden bıyığı değil de hep bıyık - sakal kombinasyonunu tercih eder? Daha da genelleştirisek, çok değil bundan 40-50 sene öncesinin en önemli aksesuarı bıyık nasıl böylesine 'istenmeyen'e dönüşmüştür?

      Bu arada aklıma geldi, Tony Stark'ın bıyığı da sakala mı evrimleşti bir süre önce? Hemen bir bakayım :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mutantın Alpha’sı, Gamma’sı, Omega’sı...

Nils Holgersson ve Morton: Sapasağlam Bir Çocukluk Nostaljisi...

Clone...