Yıllar Sonra Yeniden Hulk #1


The Incredible Hulk, seneler evvel Dünya Kitabevi’nden fahiş fiyatla aldığım ilk Amerikan çizgiromanıdır. O fasikülü yutarcasına okurken iki nokta beni gerçekten şaşırtmıştı. Bunlardan önemsiz olanı, o güne dek İngilizce’yi okul kitaplarındaki edebi haliyle öğrenen ben 'gonna – gotcha – wanna' gibi sokak jargonuyla karşılaştığımda çok şaşırmış, bir süre bu kelimelerin ne anlama geldiği üzerine kafa yormuştum...

Önemli olanı ise bildiğim, tanıdığım yeşil, zeka yoksunu Hulk gitmiş, yerine gri renkli, smokin giyen, oldukça zeki, Las Vegas’ta bir kumarhanede fedailik yapan (ya da kumarhanenin ortağı, tam hatırlayamıyorum) bir Hulk gelmişti... Daha da garibi bu Hulk sakinleştiğinde Banner kimliğine dönmüyordu. Sanki her daim Hulk egemen olmuştu bu Hyde – Jekyll mücadelesine. O zamanlar wikipedia, forumlar falan yok, bir türlü öğrenememiştim bu değişikliğin kaynağını. Yabancı çizgiromanlara erişim de bugünkü gibi kolay değil, Ali Recan’ın 20 sayı olarak yayınlayıp bıraktığı noktada ben de bırakmışım kahramanımızı. Neler olmuştu 'Hulk seni böcek gibi ezecek!' ya da 'Hulk parçalar!'dan daha derin bir cümle kuramayan Hulk'ımıza? Siniri yatıştığında neden Banner ortaya çıkmıyordu? Sorular, sorular, sorular... Belli ki köprünün altından çok sular akmıştı...


Seneler sonra Gerekli Şeyler Türk çizgiroman okurlarını yeniden Hulk ile buluşturdu. World War Hulk gibi Marvel evrenini tümden etkileyen bir dönemecin başlangıcı olan Greg Pak imzalı Planet Hulk hikayesi, Illuminati’nin Hulk’ı dünyaya zarar vermemesi için başka bir boyuta sürmesiyle başlıyordu. Hulk’ın Spartacus misali önce arena dövüşçüsü, sonra asi bir önder rolüne büründüğü bu hikayenin sayfalarına daldığımda konjonktür yine farklılaşmıştı: Yine yeşil, ama en az gri hali kadar zeki, hiçbir seyin yaralayamadığı bedenine mızraklar, kamalar saplanan, yeşil kanı akan bir Hulk vardı karşımda, Banner ise o kısa süreli değişim dışında yine ortalarda yoktu...

Ekim 2011 itibariyle Marvel Comics 635. sayısına erişen The Incredible Hulk serisini yeniden başlatıyor ve Greg Pak’in başarıyla götürdüğü serinin yazarlığını Jason Aaron, çizerliğini de Marc Silvestri devralıyor. Marvel’ın konu hakkında yaptığı kısa açıklama şu şekilde:

Marvel mimarı Jason Aaron ve efsanevi çizer Marc Silvestri Hulk’ı yeniden tanımlamak üzere güçlerini birleştiriyor. Fear Itself hikayesiyle birlikte Hulk kendisinden nefret eden ve korkan bir dünyadan kaçarak saklanmıştır. Ancak hükümet ajanları kapısını çaldığında Hulk’ın dünya üzerindeki tüm canlıları tehdit eden adama karşı savaşmaktan başka bir seçeneği yoktur. Bu adam Hulk’ın laneti Bruce Banner’dır. Artık iki ayrı bedende ve ayrı dünyalarda varolan Hulk ve Banner’ı bu mücadele yeniden karşı karşıya getirecektir.

Bakalım Jason Aaron’ın dümene geçtiği The Incredible Hulk #1 ne gibi değişikliklere gebe?

Artık ben susayım, Silvestri’nin müthiş kareleri konuşsun...





Yorumlar

  1. Burada vakit ayırıp Hulk yazmışsın ama forumda kulübe daha üye olmadın. Gerçi ben de Güneş'in açtığı kulüpteyim. Hulki'yi oldum olası sevmem.

    YanıtlaSil
  2. Kulübün 25 üyeye dahi ulaşamayacağını düşünerek, 26. üye ben olacağım demiştim, 23 oldu bile. Sözümden dönemeyeceğime göre hafiften kıvırmaya başlamak lazım Fatih :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mutantın Alpha’sı, Gamma’sı, Omega’sı...

Nils Holgersson ve Morton: Sapasağlam Bir Çocukluk Nostaljisi...

Clone...