Cameron - Jenkins Ağız Dalaşı...



James Cameron ile Wonder Woman filminin yönetmeni Patty Jenkins arasında bir ağız dalaşı yaşandı...

Cameron Jenkins'i, Wonder Woman karakterinin ne anlama geldiğini, neyi temsil ettiğini tam olarak anlayamamakla suçlamıştı. Bu açıklamasında, Terminator filminde işlediği Sarah Connor karakteri üzerinden gerçek bir kadın kahramanın nasıl olması gerektiğini anlatmaya çalışmıştı: 'çok güzel değil, iyi bir anne değil, sorunlu ama sarsılmaz metaneti ve dayanıklılığı ile izleyicinin saygısını kazanmış...’ Hatta Wonder Woman filminin kadın karakterler açısından geriye bir adım olduğunu da eklemişti sözlerine...

Patty Jenkins de twitter üzerinden Cameron’a sağlam bir yanıt verdi...

Özetle şunu söylüyor Jenkins:

Cameron'ın Wonder Woman karakterinin tüm dünyadaki kadınlar için ne anlama geldiğini, neyi temsil ettiğini anlamaktaki aczi şaşırtıcı değil, çünkü müthiş bir yönetmen olsa da en nihayetinde bir kadın değil. Bir kadının güzel, çekici ve sevecen olması onun bir ikon olmasına mani olacaksa; hala sert, acımasız ve sorunlu kahraman kadın stereotipiyle hareket edeceksek çok da fazla yol katettiğimiz söylenemez. Güçlü bir kadın karakterin doğru ya da hatalı bir tiplemesi olmaz, tıpkı erkek karakterler için böyle bir beklenti olmadığı gibi. Ve bu filmi bu kadar başarılı kılan kadın seyirciler de elbet gelişimin ikonlarına kendi kendilerine karar verecek kabiliyettedir...

Güzel demiş...

Gerçi Cameron da gündemden kendine bir pay alabilmiş, hazır Terminator 2 de yeniden vizyona girerken... Bakalım devamını getirecek mi?!!



Yorumlar

  1. Pizagor, bir vakitler Sinemada Farz Etme Oyunum diye bir yazı yazmıştım. Sonra bu yazıların sayısı çoğaldı. Resmen bir seri oldu. Maksadım sevdiğim yazarların kitaplarını tanıtmaktı. Yazıyı yazarken o kitaplardan bir kadın karakter seçiyordum. O kadın karakterini yazarın cümleleriyle anlatıyordum. Ve her yazarın ayrı anlatım lezzeti vardı. Yazıyı okuyan kimilerine o kitabı okuma hevesi uyandırıyordu. Severek yazıyordum. Uzun zamandır farzetme yazılarılarını yazmıyorum.

    Şimdi senin bu yazını okuyunca acaba çizgi romanlardaki kadınları anlatarak "sinemada oynadığım farzetme oyunum" la yeni bir yazı serisi oluşturabilir miyim diye hayal ettim.
    Binlerce kasırga aşkına... Du bi:)

    Üstelik siftah yapmışım... Ersin Karabulut'un Sevgili Günlük'ünden Figen:)

    http://hayalkahvem.blogspot.com.tr/2012/03/sinemada-oynadgm-farzetme-oyunum-22.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müthiş bir yazı olmuş Hayal Kahvem. Zaten seçilen Figen karakteri de, hikayesi de o kadar özel ki. Sevgili Günlük albümünü içeriğinden çok da emin olmadan almış, okuduktan sonra da ciddi ciddi etkisinde kalmıştım. Yıllar olmuş, unutmuşum, yeniden okumanın zamanı gelmiş.

      Yalnız bu tarz yazıların devamı mutlaka gelmeli. Mesela Zagor'un dünyasından bir Gambit keyifli olmaz mı! Karakter sahibi, hem çekici, hem de dişli kadındır, karelere güzellik katmak değildir bulunma maksadı. James Cameron'ın itiraz edeceği tarzda, Patty Jenkins'in Wonder Woman'ı gibi :)

      Sil
  2. Karamba Pizagor, yeminle benim de aklıma ilk Gambit geldi:)
    Başka kimler olabilir? Aklına gelirse dumanla veya tamtamla mesaj gönderiverirsen sevinirim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pizagor, Şef Toptoriks'in eli maşalı eşi Dediğimdediks'i bu hususta önerir. Bir de mutlaka Lois Lane'i... Ugh!

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mutantın Alpha’sı, Gamma’sı, Omega’sı...

Nils Holgersson ve Morton: Sapasağlam Bir Çocukluk Nostaljisi...

Clone...